۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۵۴

در شورای برنامه ریزی مطرح شد؛

انتقاد استاندار از مانع تراشی برای سرمایه گذاری در لرستان/ تذکر به مدیرانی که ریسک پذیر نیستند

انتقاد استاندار از مانع تراشی برای سرمایه گذاری در لرستان/ تذکر به مدیرانی که ریسک پذیر نیستند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان در جلسه شورای برنامه ریزی استان از موانع ساختار بروکراسی اداری برای جذب سرمایه گذاری در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی مدیران قدرت ریسک ندارند و این موضوع قابل قبول نیست.

گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با اشاره به روند احداث مجتمع تجاری مسکونی "کیو" در خرم آباد اظهار داشت: احداث این مجتمع می تواند به لحاظ مبلمان شهری و گردشگری در مرکز لرستان اهمیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها ساختمانهای بلند جاذبه گردشگری محسوب می شود عنوان کرد: احداث مجتمع تجاری مسکونی "کیو" در خرم آباد به طور قطع در جذب گردشگر تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار لرستان با بیان اینکه این پروژه در زمینه توسعه گردشگری ظرفیت خوبی دارد ادامه داد: احداث فضاهای ورزشی، تفریحی، تجاری و همچنین نمای زیبای این ساختمان می تواند در حوزه گردشگری موثر باشد.

وجود پروژه های نیمه کاره در لرستان از موانع جذب سرمایه گذار

بازوند با بیان اینکه اجرای این پروژه در لرستان دارای پشتوانه هفت ماه پیگیری است تصریح کرد: از 48 ساعت پس از انتصاب در استان پیگیری ها برای اجرای این پروژه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون نیز به طور متوسط هر هفته یکساعت برای پیگیریهای این پروژه اختصاص داده شده است بیان داشت: مراحل مختلف احداث مجتمع تجاری مسکونی "کیو" در خرم آباد طی شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه وجود پروژه های بلاتکلیف و نیمه کاره در استان از موانع جذب سرمایه گذار است بیان داشت: بسیاری از سرمایه گذاران با دیدن پروژه های نیمه تمام مانند هتل صخره ای خرم آباد از سرمایه گذاری در استان منصرف می شوند چرا که احساس می کنند اگر سرمایه گذاری در استان جواب می داد در حال حاضر این همه پروژه نیمه کاره وجود نداشت.

بازوند با بیان اینکه مجتمع تجاری مسکونی "کیو" با سرمایه گذاری بالغ بر 300 میلیارد تومان در استان آغاز شده است عنوان کرد: این میزان سرمایه گذاری به معنای سه برابر اعتبارات تخصیصی استان در طول یکسال است.

به اندازه کافی در لرستان فرصت سوزی صورت گرفته است

وی با بیان اینکه احداث این پروژه در حوزه عمران شهری خرم آباد نقش زیادی دارد یادآور شد: متاسفانه تاکنون برای احداث مجتمع تجاری مسکونی "کیو" در خرم آباد موانع زیادی را پشت سر گذاشته ایم.

استاندار لرستان با بیان اینکه بیشتر این موانع به ساختار بروکراسی اداری برمی گردد افزود: این موانع دست به دست هم می دهد و سرعت کار را در استان کند می کند.

بازوند تصریح کرد: خرم آباد به عنوان مرکز لرستان اگر شاهد توسعه نباشد این موضوع به سایر شهرستانها استان نیز تسری پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه لرستان به لحاظ وضعیت اقتصادی به وضعیتی رسیده است که مدیران باید ریسک کنند افزود: به اندازه کافی در لرستان فرصت سوزی صورت گرفته است.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی وضعیت کنونی استان ادامه داد: تاکنون محاسبه نکرده ایم که در طول هشت سال گذشته بیش از 700 میلیارد دلار نفت فروخته شده ولی سهم لرستان در این زمینه چقدر بوده است و چرا ما از این درآمد بی نصیب بوده ایم.

از فرصت سوزی های گذشته در لرستان درس بگیریم

بازوند با بیان اینکه ماحصل کم کاری صورت گرفته در گذشته و مصوبات بر زمین مانده سفرهای مختلف دولت قبل برای لرستان نرخ بالای بیکاری، رکود صنعت و نرخ پایین سپرده گذاری بوده است عنوان کرد: ما باید از وضعیت کنونی و فرصت سوزی های گذشته در استان درس بگیریم.

وی با بیان اینکه فرصت های زیادی برای توسعه لرستان از دست رفته است یادآور شد: باید همه کمک کنیم که سرمایه گذاری در استان شکل بگیرد تا بتوان بخشی از این فرصت سوزی ها را جبران کرد.

استاندار لرستان با ابراز گلایه مندی از برخی مدیران استان که به فرآیند جذب سرمایه گذار در لرستان کمک نمی کنند گفت: متاسفانه برخی مدیران قدرت ریسک ندارند و این موضوع قابل قبول نیست.

بازوند تصریح کرد: این مدیران اگر نمی توانند ما را هم به دردسر نیندازند و بیایند و با صراحت بگویند که نمی توانند.

وی با بیان اینکه ما برای توسعه لرستان و برون رفت از وضعیت بحرانی کنونی مدیر ریسک پذیر می خواهیم یادآور شد: از مدیرانی که دارای این شاخص نیستند می خواهیم که وقت خود و ما را معطل نکرده و اعلام کنند که نمی توانند.

استاندار لرستان تصریح کرد: اگر زمینه حضور بخش خصوصی در لرستان 10 سال پیش فراهم می شد امروز وضعیت استان اینگونه نبود و مشکلاتمان کمتر بود.

کد خبر 2333610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha